Schilderen, tikkertje en een mega hagedis! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Schilderen, tikkertje en een mega hagedis! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Schilderen, tikkertje en een mega hagedis!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

22 Mei 2009 | Thailand, Singburi

Lieve allemaal,

de afgelopen anderhalve week was natuurlijk ook weer heel erg leuk. Wat minder spectaculair, omdat we elke dag in het weeshuis zijn, en dus een wat minder spannend verhaal deze keer, maar ik breng jullie in ieder geval even op de hoogte!

Vorige week woensdag weer verder gegaan met het schilderen van de buitenmuren. Alleen de ochtend, want 's middags zijn we naar het zwembad gegaan. Onderweg daarnaartoe begon het te regenen, dus had ik niet zo veel behoefte aan nog meer water, maar we hebben gezellig door Singburi gelopen. ´s Avonds heerlijk uit eten geweest.
Donderdag ochtend. Regen. Veel regen. Gelukkig heb ik een hele mooie lichtblauwe poncho. Aangezien het schilderen van buitenmuren in de regen niet echt slim is, kregen we de opdracht om de muren van een leslokaal te schilderen. Niet wit, nee, we mochten met alle kleuren die we wilden maken wat we wilden! Maar het liefst wel iets waar de kinderen wat van leren. Twee meisjes hadden al bedacht dat we groepjes van vogels door het lokaal konden verven, en dan erbij zetten '1', '2', '3', etc. En dat hebben we dus gedaan! De kinderen die op dat moment geen les hebben (en dat zijn er eigenlijk heel veel) lopen daar ook rond, dus we moeten de verf wel beschermmen om te voorkomen dat alle schooluniformpjes en muren onder de verf komen. Maar ze kijken vooral, en ze zijn heel lief!
Vrijdag ongeveer hetzelfde gedaan, maar er is nu ook een droomkasteel op de wolken bijgekomen!

Zaterdag om kwart over 6 opgestaan. Kirsty, 1 van de Nederlandse meisjes en kamergenoot, gaat weg. Nog even samen ontbeten en toen afscheid genomen. Na de brunch naar de stad en het zwembad. Rondgelopen over een markt, maar ook snel geprobeerd daar weer vandaan te komen. Hier nemen ze het namelijk niet zo nauw met hygiene enzo, dus liggen er bakken vol met vlees bedekt met vliegen de hele dag bij 35 graden. De geur.. nee, daar loop ik liever niet tussen! Toen we 's avonds naar huis gingen regende het natuurlijk!
Zondag weer een vrije dag, en de tijd gebruikt om te wassen, te lezen, en niks te doen! (en natuurlijk te kijken naar de regen...)

Maandag natuurlijk weer verdergeschilderd in 'ons' lokaal. Nog even het goede voorbeeld gegeven door een verfgevecht te houden, maar gelukkig namen de kinderen het niet over. (nog niet) De sfeer in het weeshuis is trouwens heel leuk. De kinderen zien er heel blij uit, spelen lekker samen, de jongetjes zijn vreselijk druk en de meisjes zeggen iedere dag 'Sawadeka!' (hallo!) tegen ons. Er zijn nu 5 begeleiders die elke dag met ons meegaan, en iedereen helpt ook mee, en ze staan meteen klaar om ons te helpen als er een probleem is. Heel goed dus!

Dinsdag was een avontuurlijke dag. Hij begon zoals elke dag in het weeshuis, waar we natuurlijk weer verder gegaan zijn met ons lokaal. Na het werken gingen we met ons busje naar de Tesco (soort warenhuis, grote supermarkt) om daar onze inkopen te doen. Onderweg stond het busje plotselinng stil. Na even wachten bleek er iets ernstig mis met de versnelling, dus we konden niet verder. We moesten maar verder lopen. Het is ongeveer 500 m. Nou het was niet veel meer dan die 500 m, maar we liepen dus wel over de snelweg. 'Wel oppassen, want de auto's rijden hier wel hard'. Goh. Na 3 keer de weg oversteken (terwijl de auto's voorbij scheuren) hebben we allemaal zonder verwondingen de Tesco bereikt. Opgehaald door andere busjes, dus de weg naar huis was een stuk rustiger. Daar aangekomen begonnen we allemaal rustig te eten, totdat een meisje plotseling heel hard begon te gillen. De hond begon heel hard te blaffen en daar kwam een hagedis, minstens 2m lang, (meer een krokodil dus) de bosjes uitgezet. Sommigen pakten meteen hun camera, anderen klommen op de tafel (wat ik heb gedaan laat ik maar even in het midden). De hond heeft hem weggejaagd en niemand is opgegeten! De rest van de avond verliep rustig.

Woensdag weer alleen de ochtend gewerkt, 's middags naar het zwembad. En 's avonds, natuurlijk, uit eten!

Donderdag besloten we eens wat met de kinderen te gaan doen. We hadden papier en kleurpotloden gekocht, hebben vogels en vlinders uitgeknipt en de kinderen stonden om ons heen te dringen om er één te krijgen! (ja, ook de jongens!) Ze hebben erg hun best gedaan en er hangen nu 40 mooi versierde vogels en vlinders door het lokaal. En het was bijzonder rustig, en heel gezellig! Daarna begonnen een paar kinderen maskers te maken, waar wij dan een touwtje aanmaakten zodat zij ze opkonden, en vervolgens liepen de meeste kinderen trots met een masker rond. Intussen ook nog 'boos' achter een jongetje aangerend dat steeds in m'n zij aan het prikken was. Toen een ander jongetje dat zag riep hij tegen mij: 'He, you!you! Me!!' en begon te rennen. 's Middags heb ik dus vooral gerend. Al was het lastig voor de tegelleggers, het was ontzettend leuk!

Vandaag eigenlijk ook gerend, en daarbij ook het alfabet boven het bord geschilderd (want oja, ze wilden iets educatiefs..) Verder heeft het geregend. Ja, het regenseizoen he.. Dan kan het wat vochtig zijn zeggen ze... Maar ach, tegen een beeje regen moet ik als Nederlander natuurlijk wel kunnen. bovendien is het nog steeds wel warm, dus heel erg is het niet!

Wat bedoeld was als een kort berichtje is wel wat lang geworden, mijn excuses! Volgende week werk ik nog in het weeshuis. Volgende week zaterdag (30 mei alweer!) neem ik de nachttrein naar Chang Mai, en dan begint het alleen-reizen echt!

xx Pipi

  • 22 Mei 2009 - 16:13

    Marijke:

    Jaah! Ik wil weten wat je gedaan hebt!!

    Dikke kus - Marijke

  • 22 Mei 2009 - 17:08

    Bar:

    Klinkt goed :) ik denk dat je met foto camera op de tafel bent gaan staan :P
    xx

  • 22 Mei 2009 - 17:57

    Bar:

    Klinkt goed :) ik denk dat je met foto camera op de tafel bent gaan staan :P
    xx

  • 22 Mei 2009 - 20:23

    JW:

    Hoi Piep,
    Leuk weer eens even van je te horen. Je vermaakt je wel, dat is wel duidelijk!!
    Ik denk dat je op hem gesprongen bent en hem z'n nek om gegedraaid hebt, en dat jullie nu al bijna een week hagedis van de barbecue eten, en proberen om het lekkerste stukje te pakken te krijgen (een bovenpoot).
    Veel plezier bij het vervolg. Heb je de CC ontvangen?
    Dikke kus, JW

  • 23 Mei 2009 - 18:24

    Jilly:

    Heee Pip! Ik liep een aantal berichtjes achter, vanwege het leren enzo. Vannacht was ik achter de computer gekropen om weer even wat in te halen, maar toen ik alles gelezen had, was het te laat om een berichtje achter te laten! (01:30) Vandaar dat ik het nu even tussen het eten door doe. We eten vandaag ook rijst. Heb net in de keuken beetje rijsttafel gemaakt. JW en Marijke blijven ook eten, gezellig!

    Wat een leuke dingen doe je daar in het weeshuis! Wil je niet heel graag zo'n kindje mee naar huis nemen? Nu ik je verhalen lees, krijg ik steeds meer zin om er ook vandoor te gaan! Maar... eerst nog even slagen! A.s Dinsdag heb ik Aardijkskunde en volgende week pas Engels, en dan ben ik klaar! Die vrijdag meteen hup in het vliegtuig (OHJEE) naar Chersonissos en dan wordt het afwachten... Doe even een gebedje in zo'n tempeltje voor me!

    Heel erg veel plezier nog, en let goed op jezelf als je in je eentje verder gaat !

    Kus,

    Jilly

  • 24 Mei 2009 - 17:37

    Jantien:

    heey pips,

    volgens mij heb je heel zachtjes gefluisterd dat hij heel lief was maar er beter zo snel mogelijk vandoor kon gaan, want anders zou je hem de hersens inslaan!

    kus jantien

  • 25 Mei 2009 - 12:26

    Kirsty:

    pipiiii!
    Ben benieuwd naar de fotos van het lokaal :).
    Die hagedis, echt vet. Vind het alleen niet erg dat ik dat gemist heb haha, had me waarschijnlijk achter jou verschuild! Tot in Bangkok, heb er zin in.

    Kus

  • 25 Mei 2009 - 18:44

    Wil:

    Ha die Pipi,

    Wat was het toch een goed idee van je om dit allemaal te gaan doen.
    Je maakt in een paar maanden meer mee dan je ouwe tante in d'r halve leven. Geweldig!
    Wat betreft die hagedis: als je op Marijke lijkt, denk ik dat je bent flauwgevallen (ha ha).
    Is het niet erg benauwd daar als het zo warm is en het regent?
    Ik ben net terug van een kampeervakantie(tje).
    Weliswaar 40 km verderop maar het was erg gezellig en het was prachtig weer. Alleen hebben de muggen me ernstig toegetakeld. Dat komt door ons bloed, denk ik.

    Dag Pip, veel succes met het alleen verder reizen;ik weet dat je heel goed op jezelf kunt passen.

    Liefs, Wil.


  • 26 Mei 2009 - 11:18

    Jochem:

    Hehe, ik denk dat ik wel weet wat je toen deed :P

    Maar goed, het ziet er uit alsof je nog steeds druk bezig bent daar :P.

    Veel plezier nog de laatste week in het weeshuis daar :).

  • 26 Mei 2009 - 15:54

    Duko:

    Hey pips,

    Klinkt echt fantastisch, de tafel heeft jouw voetafdrukken er nu dus op?

    Dikke kus,
    Duko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pipi

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 29447

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2015

Australië #3: Working Holiday

21 December 2012 - 21 Januari 2013

India

10 Juli 2012 - 20 December 2012

Studeren in Sydney

10 April 2009 - 30 Juli 2009

Thailand & Australie

17 Februari 2009 - 16 Maart 2009

Een maand door Europa

Landen bezocht: