Dag strand, hallo nieuw visum en Titanicbed! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Dag strand, hallo nieuw visum en Titanicbed! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Dag strand, hallo nieuw visum en Titanicbed!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

12 Mei 2009 | Thailand, Singburi

Sawadeekaaa!!!

De rest van onze week op Koh Samed was natuurlijk heerlijk! Elke dag weinig gedaan, maar volop genoten! 's Morgens geen rijst, maar onder andere English breakfast, yoghurt en cocosmilkshake, 's avonds zelfs maiskolf, spare ribs en macaroni! Een avond dachten we: laten we eens een Thais toetje proberen. We begrepen niet wat er op het menu stond, en de ober kon het niet uitleggen, dus hebben we het gewoon maar besteld. Ik kreeg (als toetje he!) kidneybonen met wit glibberig spul in cocosnotenmelk. Kidneybonen! Dat doe ik dus niet nog een keer..Elke avond was er bij het restaurant een bandje. Klinkt inderdaad gezellig, jammer dat het tenenkrommend was. Het lag grotendeels aan het Thais-Engels wat ze zongen, wat dus vrij onverstaanbaar was, maar ach, het geeft je weer wat om te lachen! Daarna een vuurshow van de obers; zwaaiend en gooiend met fakkels, op het strand, donkere lucht, met de zee op de achtergrond; heel mooi!

Woensdag hebben we de dag op een boot doorgebracht. Gezwommen, gesnorkeld, geslapen &, natuurlijk, verbrand! Al werden we af en toe een beetje misselijk van het schommelen van de boot, het was een heerlijke dag!

Donderdag een oliemassage; weer genieten! Daarna een vrouwtje met een pannenkoekenkraam heel blij gemaakt. Toen we zeiden dat we alledrie een pannenkoek wilden, begon ze te stralen. "Vind je het leuk om pannenkoeken te maken?" vroeg een van ons. "Yesyes and I like money too!!" Haha, dat is nog eens eerlijk.

Vrijdagochtend afscheid genomen van een deel van de Engelse groep. De rest van de dag genoten van onze alweer laatste dag op Koh Samed.

Zaterdag hebben we dus onze spullen ingepakt en zijn we naar de boot gegaan. Daarna met airco-busjes naar Bangkok gebracht; naar het Royal Hotel. Veel tijd om van onze hotelkamer te genieten had ik niet, want ik ben samen met Anne en Judith, twee Nederlandse meisjes, met de taxi naar het vliegveld gegaan; ik had namelijk een probleem met mijn visum.
Ik heb in Amsterdam heel braaf een visum voor 3 maanden aangevraagd, dat ook gekregen, maar bij aankomst in Bangkok een stempel voor 2 maanden gekregen; dat betekent dus dat ik 16 dagen tekort kwam. Anne had ongeveer hetzelfde probleem, dus gingen we op het vliegveld op zoek naar de immigratiedienst. Een agent bracht ons naar de infobalie, daar werd gebeld, nog eens gebeld; we moeten even wachten, we worden zo opgehaald. Niet veel later kwam er inderdaad een vriendelijk glimlachende man om ons op te halen. Hij bracht ons door een deur (normaal mag je daar niet in; best leuk dit!) Het leek wel een verhoorkamer, maar gelukkig liepen we er aan de andere kant weer uit. Langs de bagagebanden, door de paspoortcontrole, in een kamer waar we onze paspoorten afgeven en we maar even op de bank moesten wachten. Mensen met handschoenen en mondkapjes lopen heen en weer met dossiers. Uiteindelijk krjgen we onze paspoorten terug, nu met een stempel voor 3 maanden. Gelukt! Opgelucht weer met de taxi terug naar het hotel. 's Avonds rondgelopen over Khao San Road, met een hoop leuke winkeltjes en gezelligheid. Die nacht heeeerlijk geslapen in onze grote zachte bedden!

Zondagochtend nog wat rondgelopen door Bangkok, maar heel veel tijd hadden we niet, want om 1 uur moesten we weer terug zijn in het hotel. Gelukkig konden we meerijden met de nieuw aangekomen groep in kleine busjes, anders hadden we met de taxi, locale bus, en nog een taxi gemoeten (met al onze spullen). Sinds zondagmiddag zijn we dus weer terug in Singburi; zelfde stad, maar een ander huis. Leuk huis, alleen de bedden zijn behoorlijk oud. Ik slaap boven in een stapelbed, en het lijkt een beetje op de Titanic als je erin klimt. Je hebt het gevoel dat je met matras en al naar beneden valt (maar het is niet zo hoor, geen zorgen) Ach het heeft wel wat! (en het is nog altijd beter dan een betonnen vloer!)

Gisteren zijn we begonnen met het vrijwilligerswerk. Iedereen werkt in een weeshuis, waar zo'n 200 kinderen wonen. Ik ben bezig met het schilderen van muren, een andere groep legt tegels in een gang. Heel veel lieve kindertjes die komen kijken wie we zijn en wat we doen. 1 kindje pakte een kwast en begon vrolijk mee te schilderen, vervolgens stonden er 7 kinderen met rollers en kwasten kriskras over de muur te verven. Het resultaat was redelijk, maar het was in ieder geval heel erg leuk!!
De komende drie weken zal ik dus bezig zijn met schilderen, tegels leggen, spelen met kinderen en misschien wat lesgeven. We werken maar een paar uur per dag, dus ook nog tjd voor gezelligheid! De hele groep Engelsen is nu weg (op twee na) en er zijn nu weer hele andere mensen. Weer wennen dus, maar het wordt vast heel leuk!

Ik zal proberen zon naar Nederland te sturen, al hou ik hem liever hier, aangezien het regenseizoen hier gaat beginnen en het echt al meer begint te regenen!

xx Pipi

(ps: voor iedereen die examen doet; heel heel veel succes!!!)

• 12 Mei 2009 - 13:31

Nelly:

mooi dat het goed is gekomen met je visum! En je bent dus hard op weg een ultieme kluskoningin te worden, dat hou ik in me achterhoofd voor als je terug bent en ik nog eens hulp nodig heb bij schilderen of tegelsleggen(tegels, misschien een idee voor als ik ooit weer ga doorverhuizen:P)

• 12 Mei 2009 - 19:38

JW:

Hoi Piep,

Fijn om weer een vervolg op je reisverhaal te lezen. Mooi dat je visum gelukt is, hoef je niet op tussenstop naar Laos. Wordt je nog een echte klusser, wie had dat ooit kunnen denken.....
    Misschien dat het leuk is ook wat wat belangrijke en onbelangrijke zaken uit Nederland te horen: het weer is al langere tijd heel behoorlijk, Duko gaat waarschijnlijk kampioen worden met z'n tennisteam, AZ is kampioen bij het voetballen geworden, Volendam is gedegradeerd, de huizen worden steeds goedkoper door de kredietcrisis, het rookverbod in kleine kroegen gaat afgeschaft worden, Groningen is nog steeds de leukste studentenstad van het land, de tuin van Jantien is klaar (en prachtig), de Toppers zijn kansloos bij het Eurovisiesongfestival, het Laktheater moet verdwijnen, ik kan je telefonisch op je Thaise nummer niet bereiken (ca 20 pogingen) en de peptiden die je gezuiverd hebt voor JK doen het geweldig.

Dikke kus JW

• 13 Mei 2009 - 10:58

Bar:

Hee Pip,
    Klinkt heel leuk allemaal!
    Veel plezier met klussen en lesgeven..
    xx

• 13 Mei 2009 - 11:12

Jochem:

Het klinkt alsof je het erg naar je zin daar hebt :). Geen enkele saaie dag daar :P. Veel succes met klussen ;).

• 13 Mei 2009 - 19:25

Anny:

Ha die Pipi,
    Leuk om je reis verslag weer te lezen,je hebt alweer een hoop mee gemaakt!En wat fijn dat je het zo erg naar je zin hebt. Hoop dat het met het klussen allemaal goed komt, maar met hulp van de kindertjes moet dat lukken.
    Nog heel veel plezier met alles, blijf je volgen. Liefs van hier,Anny

• 15 Mei 2009 - 12:43

Jantien:

ha pip,

fijn, dat het probleem met je visum van de baan is.
    het schilderwerk ziet er leuk uit!, daar zijn de kinderen vast heel blij mee dat kan gewoon niet anders. Het lijkt me geweldig iets te kunnen betekenen voor deze kindertjes veel plezier met lesgeven, maar dat gaat vast wel lukken. pas goed op jezelf en geniet!
    dikke kus,
    jantien