Vliegen, duiken, varen, snorkelen en bussen! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Vliegen, duiken, varen, snorkelen en bussen! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Vliegen, duiken, varen, snorkelen en bussen!

Door: Pipi

Blijf op de hoogte en volg Pipi

20 Juli 2009 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal!

zit hier alweer zuchtend in een internetcafe.. Van de warmte, en van het nadenken, want Melbourne lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Maar ik doe m'n best!

Donderdag avond in het hostel de 3 Duitse meisjes tegengekomen, en samen naar een lifebandcafe gegaan, erg leuk, beetje merkwaardige optredens, maar goeie muziek (nogal een verschil met thailand..) en een hele gezellige avond!

Vrijdag op weg naar de Queen Victoria Market. Vanuit mijn hostel hoorde ik allemaal geschreeuw, en toen ik buiten kwam was er een hele groep mensen met spandoeken die iets riepen, maar ik kon niet horen wat. Later bleek het een protestmars te zijn aan het einde van de Aboriginal-Week. Ben ze nog een paar keer tegen gekomen, want ze zijn echt de hele stad doorgelopen. De markt was niet heel bijzonder, maar buiten stond zo'n Zuid-Amerikaanse muziekgroep met gitaren en panfluit etc. en daar heb ik bijna een uur naar staan luisteren. Totdat ik het echt te koud kreeg.. Heb me verder bezig gehouden met boeken van hostel en taxi, plannen maken voor Cairns en voor de laatste keer de straten van Melbourne doorlopen.

Zaterdag lekker om kwart voor 7 opgestaan, spullen gepakt, en om half 8 opgehaald door m'n taxibusje. Was toen om 8 uur op het vliegveld en dus tijd zat, want m'n vlucht ging om 10:10. Sta er nog steeds van te kijken dat ik zelf kan inchecken en m'n gate kan vinden, dan de weg op eht volgende vliegveld te vinden, m'n tas op te halen, busje te regelen etc. Ik moest overstappen in Brisbane, en kwam om 4 uur aan in Cairns! Erg grappig toen ik uitstapte voor m'n hotel, en daar een meisje van school zag staan; dat verwachtte ik niet! Het weer is een stuk beter; ongeveer 25 graden, dus mn spijkerbroek en trui onderin m'n tas gestopt. Een paar uur later m'n trui er alweer uitgehaald, want als de zon onder is word het echt belachelijk koud!

Uitslapen is een van m'n vaste bezigheden geworden, dus dat ook in Cairns maar weer gedaan. Verder opzoek gegaan naar het busstation om een bus naar 'Mossman Gorge' te zoeken (een stukje regenwoud 80km ten noorden van Cairns waar ik heen wilde). Zowel de bus als het busstation bestaan niet echt dus dat was lang zoeken. De winkel van 'Greyhound', die lange afstandsbussen regelt, was al dicht, en dat was jammer want voor mijn reis naar het zuiden moest ik nog wel wat dingen regelen. 's Avonds alweer een Katerin uit Duitsland ontmoet (het zit hier echt vol met Engelsen, Duitsers, Fransen en eeh het schijnt Nederlanders, maar die ben ik nog amper tegengekomen....) die zo'n erg Duits accent had dat ik me er na een half uur al aan ergerde, maar verder was het erg leuk.

Maandagochtend om 9 uur opgehaald door een minibusje, dat me naar Mossman Gorge ging brengen. Nou eerst moesten we een half uur op het vliegveld wachten om mensen op te halen, toen moesten we eerst die mensen naar hun resort brengen, en 2 uur later kwam ik in Mossman Gorge aan bij het Aboriginal Center. (80 km, 2 uur..) daar gekomen moest ik helaas nog 2 uur wachten op een rondleiding, want daar was ik voor gekomen. Eerst een busje terug geregeld, en na eerst zelf rondgelopen te hebben begon om 1 uur mijn rondleiding. Samen met 15 anderen en 'Harold', een Aboriginalman, toen het regenwoud in gegaan. Heel erg interessant, hij kon over elke boom en elk blaadje wat vertellen, hij liet ons vruchten zien waarvan het sap je blind maakt als het in je ogen komt, bladeren die door de scherpe kartels een diepe wond in je lichaam kunnen maken, de manier waarop er vroeger hutten gebouwd werden, grotschilderingen, natuurlijke lichaamsverf echt van alles! Verder vertelde hij heel veel over zijn eigen leven, rituelen die er vroeger waren, die op sommige plaatsen nog steeds gebruikelijk zijn.
Na 2 uur werd ik alweer opgehaald door mijn taxi die mij de 7 km naar het dorp bracht, want daar moest ik heen voor mijn busje. Ze rijden 80 km van Mossman naar Cairns, brengen iedereen naar onmogelijke hostels en resorts, maar een paar km omrijden om mij uit het park te halen was echt niet mogelijk.. Om 6 uur was ik terug in het hostel. Het was een leuke dag, de rondleiding was fantastisch, maar het vervoer helaas erg onhandig en duur.

Dinsdag eerst snel bij Greyhound een buspas geregeld. Die bussen vertrekken 5/6 keer per dag vanaf de populaire plaatsen, van Cairns naar Sydney en omgekeerd. Verschillende soorten passen, waarmee je in en uit kunt stappen waar je wilt. Heel erg handig. De rest van de dag bij de Lagoon gelegen; Cairns ligt aan de zee, maar heeft geen strand, en in plaats daarvan een zwembad naast de zee met een kunstmatig strand en grasvelden. Prima om lekker van de zon te genieten!

Woensdagochtend de bus naar Townsville genomen. Oh, maar 6 uur! (Ik ben echt gewend geraakt aan het reizen, een reis wordt pas lang vanaf een uur of 10, anders is het gewoon dichtbij). Vanaf daar de ferry naar Magnetic Island, en toen de lokale bus naar mijn hostel; 'Base'. (helaas was de bus overvol en moest ik staan met mn rugzak. En ja als er dan iemand langs wil moet ik een hand loslaten, en als de bus dan net de bocht omgaat, dan krijgt een jongetje mijn tas op z'n schoot. Aah..) Het hostel staat op het strand, dus dat is geweldig. Toen ik in mijn kamer kwam was deze helemaal leeg. En al lijkt dat misschien lekker, het is gewoon saai. Je raakt zo gewend aan het feit dat er gewoon altijd mensen om je heen zijn, dat er overal spullen liggen, dat je moet wachten op de badkamer, dat het leeg voelt als dat niet zo is, haha. Gelukkig kwamen er later 4 Ierse meisjes bij, en Ieren zijn echt heel erg gezellig! Die avond me maar weer ingepakt in m'n warme kleren, want ook hier is het 's avonds natuurlijk koud. Allerlei mensen ontmoet, echt een hele leuke avond gehad! En heerlijk geslapen in een heerlijk bedje.

Donderdag op het strand gelegen, een tochtje naar de supermarkt gemaakt, en meer op het strand gelegen. Ja dat was wel zo'n beetje mijn dag! 's Avonds met een extra trui aan lekker bij het strand gezeten met wat mensen, heb toen ook een Nederlands meisje ontmoet; ja ze zijn er wel!

Vrijdag alweer terug naar Townsville met de ferry, nog een uur gewacht op de bus, samen met een ontzettend vrolijk Japans meisje dus heb me prima vermaakt! Het was maar 4 uur zitten (en slapen) en toen was ik alweer in Airlie Beach! Voor ik het wist had ik al ingecheckt en een 3-daagse zeiltour geboekt! Met meisjes uit m'n kamer toen een hele tijd leuke reisverhalen uitgewisseld, en weer veel nieuwe ideeen voor volgende reizen gekregen! (maar eerst kom ik wel thuis hoor!)

Zaterdagochtend m'n spullen uitgezocht, want ik mocht maar een kleine tas mee (logisch als je ziet hoe groot de slaapruimte in de boot was; niet groot dus.). Om half 2 verzameld bij de haven, samen met mijn 23 reisgenoten en 4 crew-leden. Op naar de 'Broomstick'! Natuurlijk eerst een rondleiding en een leuk praatje en toen vertrokken! Echt heerlijk, zo met z'n allen op een boot, naast elkaar op het randje, toen helaas in de schaduw van het zeil, maar de andere dagen heerlijk in de zon! 's Middags ook mijn eerste snorkelervaring; zodra ik mijn hoofd onder water deed was ik verkocht, want het is echt heel heel erg mooi! 's Avonds werd er voor ons gekookt (kip en aardappels! Heel wat anders dan de pasta die ik trouw bijna elke dag eet). Prachtige zonsondergang, en een ('iedereen praat met iedereen') gezellige avond!
Zondagochtend om half 7 wakker gemaakt voor ontbijt, en om 8 uur stonden we op Whitehaven Beach. Superzachtzand, dat je niet mee mag nemen omdat je anders een boete schijnt te krijgen.. Genieten van de zon, het witte zachte zand, mm.. Om 11 uur terug naar de boot voor lunch, en na een stukje zeilen en zonnen werd ik samen met 7 anderen door een andere boot opgehaald om te gaan duiken! Beetje eng vond ik het wel, maar natuurlijk nergens voor nodig. Geweldig mooi, 8m diep, en de 20 minuten gingen zo snel dat ik echt dacht dat dit een testrondje was en dat we weer terug naar beneden zouden gaan. Maar helaas was het al voorbij! Echt fantastisch! Aan het eind van de middag werden we naar een strand gebracht, echt alleen een stuk strand in de zee, verder niets, en daar genoten van nacho's, de zonsondergang, en een soort van honkbal, wat na 5 minuten al erg grappig was toen iemand de bal 10 meter de zee in sloeg en hij er dus als een gek achteraan moest zwemmen (en zeker zonder wetsuit is dat erg koud). Op de boot daarna gegeten (vlees van de bbq! jammie!) en wederom een hele gezellige avond gehad!
Vanmorgen lagen we om 8 uur weer in de zee om te snorkelen, was nog mooier dan de eerste keer, prachtige kleuren, echt onbeschrijfelijk. (ik heb onderwaterfoto's gemaakt maar of ze gelukt zijn is even afwachten!) Daarna weer verder gezeild en een walvis gezien! We zijn zo snel mogelijk omgekeerd (zo snel als dat gaat met 24 nitwits op een grote zeilboot) maar toen waren ze helaas al te ver weg, dus zijn we weer opgekeerd. Genoten van de laatste uurtjes op de boot, en om een uur of 12 weer terug in Airlie Beach.
De 3 dagen zijn heel snel gegaan, en het was echt een hele leuke, gezellige en mooie trip!

En nu ben ik dus in Airlie Beach. Ik blijf hier nog 2 dagen genieten van de zon voordat ik verder naar het zuiden ga. Eerst nog naar Hervey Bay met een dagje Fraser Island, dan door naar Brisbane, en volgende week maandag (27 juli) vlieg ik van Brisbane naar Sydney. Nog 1 dag Sydney, en dan vlieg ik op woensdag 29 juli via London Heathrow naar Schiphol, waar ik op donderdag 30 juli om 10:40 (waarschijnlijk helemaal uitgeput) aankom!

Het einde komt nu wel heel erg dichtbij dus! Maaaar voorlopig zit ik nog lekker in Airlie Beach!

Geniet van de Nederlandse zomer allemaal, en tot heel snel!

xx

  • 20 Juli 2009 - 06:40

    JW:

    Hoi Piep,
    Dank voor al weer zo'n leuk reisverslag. Ik denk dat het je nu helemaal gelukt is om alle thuisblijvers jaloers te maken. Geniet er nog even van de komende dagen.
    Gr. JW

  • 20 Juli 2009 - 06:43

    Marijke:

    Hey Pipsie,
    Echt helemaal geweldig!! Jij durft ook maar alles hè? Het is fijn dat je eerst nog even naar huis komt voor je opnieuw op reis gaat!! En ook nog prachtige foto's! Véél plezier en tot gauw! Dikke kus - Marijke

  • 20 Juli 2009 - 06:55

    Tamara:

    Heey Pip!
    Grappig om alles nog een keer te beleven, bij alles wat je vertelt denk ik: oja, dat was ook leuk!

    Brisbane heeft een slechte reputatie, maar ik vond het leuk. Ze hebben ook veel gratis musea/gallerys. Daarnaast net als in Cairns een nepstrand (southbank). Fraser is geweldig!

    Veel plezier en tot snel!

  • 20 Juli 2009 - 06:59

    Duko:

    Hey pipsie,

    Klinkt weer fantastisch. Vooral duiken ga je wel vaker doen denk ik:D Je hebt wel weer mazzel: het is hier helemaal geen zomer:( Allemaal regen, regen en af en toe geen regen, maar ook geen zon.
    Tot de 30e!
    Dikke kus,
    Duko

  • 20 Juli 2009 - 08:43

    Daphne:

    Hee pip,
    wat een mooi verhaal weer! heerlijk zeg 3 dagen op een grote zeilboot vertoeven. En aan de foto's te zien had je het erg naar je zin;) tot snel!
    xx daf

  • 20 Juli 2009 - 14:17

    Bar:

    Hee Pip,
    Klinkt goed allemaal (zeker 3 dagen zeilen)
    En die foto's: stunning!
    Nog heel veel plezier de laatste 1,5 week en tot de 30e!
    xx

  • 20 Juli 2009 - 23:06

    Jochem:

    Zozo wat een verhalen weer. Het lijkt wel een strandvakantie ;). Veel plezier de komende paar dagen aan het strand :)

    X Jochem

  • 24 Juli 2009 - 22:02

    Ted:

    Gaaf

  • 24 Juli 2009 - 22:04

    Ted:

    He, dat was eigenlijk een reactie op n foto, foutje:P
    Maar wat een reis, wat een verhalen zeg...geniet er nog even van he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pipi

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 29423

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2015

Australië #3: Working Holiday

21 December 2012 - 21 Januari 2013

India

10 Juli 2012 - 20 December 2012

Studeren in Sydney

10 April 2009 - 30 Juli 2009

Thailand & Australie

17 Februari 2009 - 16 Maart 2009

Een maand door Europa

Landen bezocht: