Vroeg op & harde vloer - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Vroeg op & harde vloer - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Vroeg op & harde vloer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

22 April 2009 | Thailand, Singburi

Lieve allemaal,

Deze week cultuur week: ze proberen ons van alles te leren over het Boeddhisme. Natuurlijk ben ik daar erg blij mee, want t is super interessant, beetje jammer dat het Engels van onze coordinator 'Brian' een stuk slechter is dan dat van coordinator 'Oliver'. Het komt erop neer dat je blij bent als je per zin een woord begrijpt; dat schiet dus niet echt op.

Zaterdag was onze eerste officiele vrije dag. Met de busjes werden we naar de stad gebracht. Of 'To tau' zoals ze het hier noemen. Even rondgeshopt en toen naar het zwembad. Heerlijk! Niet zo slim alleen om je bij 37 graden niet goed in te smeren. Gevolg? 3 dagen lang zere verbrande benen. Ach, het moest er eens van komen he. 's avonds de verjaardag van Oliver, 1 van de Engelsen. Een echt ladyboyparty; alle jongens als meisjes, dat schijnen ze hier regelmatig te doen. Geweldige avond dus. Zondag weer een vrije dag. Over de markt gelopen. Er kwam allemaal muziek van een soort pleintje. Toen we keken stonden er allemaal mensen naar ons (Kirsty, Sanne en ii) te wijzen en te seinen dat we moesten komen. Dat hebben we gedaan en vervolgens kregen we plotseling eten en drinken en moesten we toch echt met de mensen dansen. Na heel veel foto's (vooral door hun gemaakt!!) weer naar het zwembad, nu in de schaduw!!
Maandag moesten we om half 6 op om de monniken te 'voeren'. Zij mogen zelf namelijk niets kopen en koken, en dus krjgen zij al hun spullen eten van 'het gewone volk'. Daar stonden we om 6 uur langs de weg, met bakken rijst, zakjes soep en koekjes. beetje vroeg, maar wel heel leuk natuurlijk. Daarna weer terug naar bed en door het ontbijt heengeslapen. Het programma was verder niet spectaculair; we kregen wat uitleg over de religie en de manier waarop je je moet gedragen bij monniken en in de tempel. van Brian, dus vooral boekjes gelezen. 's Avonds in de stad bij een pizzaria gegeten. Het is gebruikelijk om de restjes mee te nemen. Ik kreeg een doos met een briefje 'Pipi' erop. HUH??? Hoe weten ze mijn naam?!? Haha, nou dat stond dus op de achterkant van mijn mooie t-shirt (dankje Kyra!!)
Gisteren kregen we 3 monniken op bezoek waar we vragen aan mochten stellen. Daarna met de busjes vertrokken naar het klooster. De middag en avond hebben doorgebracht met 'Chanting' (niet echt zingen, maar zoiets) en mediteren; zowel zittend als staand, lopend en liggend! Erg rustgevend:) vroeg naar bed. Lekker op stenen vloeren met een superdun matje. Au. De volgende ochtend ging de wekker om, jawel, kwart over 4. om half 5 waren we in de zaal voor 'Morning chanting' en meditatie. Daarna gingen wij mee op pad om eten op te halen. Echt heel leuk, heel bijzonder om zo met een monnik mee te lopen; die worden hier echt overal en door iedereen gerespecteerd. Na een ontbijt moesten we buiten de vloeren vegen (enigszins nutteloos aangezien de bladeren er 2 uur later al weer lagen). Daarna weer gemediteerd en 'gezegend' door de monnik. vervolgens weer terug naar 'Lemon House', ons huis. Even oefenen met de tenten opzetten voor de jungle (volgende week) en verder de hele dag vrij.

Nog even wat dingen die opvallen:

Op een scooter kun je in je eentje, maar ook met z'n 2en, 3en en het liefst met z'n vieren. Helm? Welnee!

De douche stinkt en is koud. De stank is niet fijn, maar het koude is heerlijk! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.

nou, jullie zijn weer op de hoogte! Ik ga weer verder lezen onder de ventilator en genieten van de rest van de dag:)

xx Pipi



  • 22 April 2009 - 17:55

    Marleen:

    niet zo lekker dat je verbrand en...... ik vind een warme douce toch wat lekkerder ook met warm weer!!!

  • 22 April 2009 - 19:47

    JW:

    Hoi Piep,

    Weer genoten van je verhaal. Je maakt wat mee daar zeg! Is er een reden om dan maar Boeddhiste te worden of zijn de moniken daar toch niet leuk genoeg voor? Ze mogen geen eten maken, maar zelf een biertje openmaken mag toch wel in die hitte? Fijn dat je verhaal nog steeds een succesverhaal is! De komende week de jungle in begrijp ik. Daar zullen de PC's wel zeldzaam zijn, je volgende verhaal zal dus wel niet zo heel erg snel komen. Ik ga je ook nog even wat mailen, hoop dat je die daar kunt lezen.
    Heel veel plezier de komende tijd.
    Dikke kus, JW

  • 23 April 2009 - 16:46

    Mw. Jutting:

    Ik ben blij te horen dat je geen problemen hebt gehad in Bangkok. Ik maakte me toch wel een beetje ongerust! En verder vind ik het heel leuk om je verhalen te lezen! Veel hartelijke groeten.

  • 27 April 2009 - 12:42

    Jantien:

    hey pip

    Je eerste verslag wel gelezen natuurlijk maar niet eerder in de gelegenheid een berichtje te sturen. Jeetje, wat een avontuur! we hebben wel ff een beetje zenuwen gehad toen met die rellen maar gelukkig heb je er niets van gemerkt. wat fijn dat je het zo naar je zin hebt,echt geweldig al die verhalen van de dingen die je daar allemaal meemaakt. ga je al een beetje wennen aan de hitte? Wat leuk dat je in het klooster bent geweest en dat je dit allemaal mag meemaken. super!
    Nou pip ik zou zeggen geniet van elk moment je gaat vast nog heeeeeel veeeel meer geweldige dingen meemaken, onwijs leuk voor je, we kunnen niet wachten op je vogende verslag, heel veel liefs en doe voorzichtig, dikke knuffel Jantien ( en natuurlijk ook van Rob)

  • 01 Mei 2009 - 09:09

    Andrien:

    Lieve Pips, Je klinkt zo vrolijk , fijn dat je het zo leuk hebt in de groep ! wat leuk om je reisverhalen te kunnen lezen ! Het is echt een beetje gratis meeliften .. Het grappige is dat je berichtjes ook weer allerlei reis herinneringen bij me bovenhalen.. Heb je genoeg geduld om al die ceremonien mee te maken ? Ik herinner me nog wel dat ik het heel spannend vond en dat we ons ook vereerd voelden om aanwezig te mogen zijn bij plechtigheden, maar dat ik echt niet genoeg geduld en vooral geen zitvlees genoeg had...Vooral in India kunnen ze er wat van ! een ceremonie van een dag is niets... Marijke vertelde me van je SMS je uit de jungle , dus ik hoop gauw je volgende bericht te kunnen lezen ! Dag lieve pips , veel plezier !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pipi

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 29439

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2015

Australië #3: Working Holiday

21 December 2012 - 21 Januari 2013

India

10 Juli 2012 - 20 December 2012

Studeren in Sydney

10 April 2009 - 30 Juli 2009

Thailand & Australie

17 Februari 2009 - 16 Maart 2009

Een maand door Europa

Landen bezocht: