Doorweekt in Singburi - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Doorweekt in Singburi - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Doorweekt in Singburi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

17 April 2009 | Thailand, Singburi

Sawadeka allemaal!

jaja, ik weet het, alweer een week weg, en nog niet eens één klein berichtje; bij deze dus!

De reis is helemaal goed verlopen; wel heel raar natuurlijk, om zo alleen rond te lopen op Schiphol, alleen in een vliegtuig, alleen in Londen, alleen in het vliegtuig, alleen in Bangkok.. Gelukkig kon ik goed slapen; ik sliep in het vliegtuig van Londen naar Bangkok al voor we waren opgestegen! Daardoor viel de lange reis dus heel erg mee. opgehaald door mensen van de organisatie. Eerst moesten we 3 kwartier met de taxi, al een heel avontuur, want:
ze rijden hier links!

Doorgetrokkenstreep of niet, tegenliggers of niet, links of rechts; inhalen doen ze gewoon als ze harder willen

Rijstroken, ja leuk, maar als het beter uitkomt kun je toch gewoon half op de één, half op de ander rijden!?!

Aangekomen bij het busstation. mijn ophaler heeft me in de bus gezet (met airco! Gelukkig) en vertelde me dat het 2 uur rijden is naar Singburi, dat iedereen wel zou roepen dat ik uit moest stappen, en dat daar iemand zou zijn met een bordje 'Greenway' en dat hij me dan wel verder zou helpen.. jaja.. hij stapte uit en vervolgens zat ik dus twee en een half uur alleen in de bus. De rest klopte inderdaad.
Aangekomen in het kamp vrij snel gaan slapen.
De volgende dag waren we met z'n drieen; twee nederlandse meisjes en ik. 'smiddags kwamen echter 'de Engelsen' aan; 20 in totaal. Later die dag nog 2 nederlanders en maandag nog een nederlander, en we zijn dus in totaal met z'n 26-en!

De rest van de week.. tsja.

Terwijl in Bangkok allerlei mensen op elkaar schieten, is de rest van het land met een heel ander gevecht bezig; een watergevecht! Maandag tot en met woensdag werd hier nieuwjaar gevierd. Iedereen loopt rond met waterpistolen, emmers water, tuinslangen; wij rijden overal heen met twee busjes; geen ramen. Het grootste gedeelte van de dag hebben we rondgereden terwijl we steeds natter en natter werden; overal word met water gegooid, en gooien we met water! Ook smeren de locals klei op ons gezicht; hoort erbij. Het is moeilijk te omschrijven, maar het is bizar en hilarisch. De eeste drie dagen waren we dus doorweekt en volgesmeerd met klei. Maar het was geweldig!

We hebben tempels en musea bezocht, terwijl we nog gek worden van de hitte (37-40 graden) en de muggen (stuk of 40 beten inmiddels). Ook is één van mijn grote wensen uitgekomen; ik heb op een olifant gereden! Ik vond het alleen vreselijk; het is echt heel erg zielig hoe die olifanten daar staan, kunstjes doen, tussen de auto's lopen. Dus eens, maar nooit weer!
Ook zijn we naar een apentempel geweest; daar lopen alle apen vrij rond. Je loopt echt tussen de apen. je kunt ze voeren, als ze niet al het eten uit je hadden hebben getrokken. Echt heel erg grappig!
verder een welkomstfeest met Thaise kindertjes, karaoke, eten op een boot.. Leuk leuk!

Alles vertellen is echt onmogelijk, want ik maak hier echt heel veel mee, maar ik denk dat jullie zo een idee hebben! Nog even kort de indrukken van deze week:

- er zijn hier teveel muggen
- het is niet normaal heet
- het eten is heerlijk, maar af en toe zo heet dat je lippen en tong ervan branden en je ogen tranen
- de mensen hier zijn heel vriendelijk en lachen altijd. Altijd.
- Ze nemen het niet zo nauw met de schema's, wat, als je je eroverheen zet, eigenlijk best fijn is

Ik heb al een hele leuke week gehad, en er komt alleen nog maar meer leuks aan!

xx Pipi

  • 17 April 2009 - 17:33

    Duko:

    Mijn heldin! Super dat je het zo naar je zin hebt in Thailand. Ik vind het hier al warm, dus ik neem aan dat je daar echt kapot gaat. Fijn dat je daar zoveel leuke mensen om je heen hebt. Ik kan niet wachten op je volgende berichtje!

    Dikke kus,
    Duko

  • 17 April 2009 - 17:46

    Daphne:

    wow pip wat gaaf allemaal!! zoo 40 graden?!! poe dat lijkt me wel echt ontzettend warm zeg! en gelukkig heb jij geen last van alle chaos in bangkok;)
    xxx daf

  • 17 April 2009 - 18:24

    Amy:

    Hey Pips!

    wat leuk om je berichtje te lezen! en dat je het zo naar je zin hebt! pff 37c lijkt me echt kapot warm!
    ben je wel al een beetje bij gebruind?
    Nou heeeel veel plezier nog, en hou ons op de hoogte!

    Xx Amy

  • 17 April 2009 - 20:50

    Bar:

    Hee Pip,
    Klinkt heel gaaf en heel Thais :P Heel veel plezier nog en just keep on smiling :D
    Kus

  • 17 April 2009 - 21:31

    Hee Pipsi,:

    Wat leuk wat leuk ! Heb je woensdag soms het mooie weer deze kant opgestuurd?! Het was hier ook heerlijk, maar lang niet zo heet als in Thailand ! We hebben het nieuws wel gevolgd en ik schrok me de .. een hoedje ! Gelukkig heb je alleen maar last van waterpistolen ! Fijn om weer wat van je te horen. Tot snel.

    Liefs

  • 17 April 2009 - 21:32

    Oeps. Ik Ben Jilly:

    .. hee pipsi

  • 17 April 2009 - 23:05

    JW:

    Hoi Piep,

    Heel erg fijn om even wat meer van jou en over je belevenissen te vernemen. Moet je veel moeite doen om een PC met internet-toegang te vinden? Ook fijn dat je het daar goed naar je zin hebt! Te veel beleven om in een bericht te kunnen vertellen is prima toch... Heel veel plezier gewenst en hou je haaks!

    Dikke kus, JW


  • 18 April 2009 - 09:28

    Trudy:

    hoi pip,

    wat heerlijk voor je dat je al deze leuke ervaringen opdoet!
    was wel een beetje geschrokken van die rellen in bangkok vlak nadat jij daar was aan gekomen, maar gelukkig heb je er niets van meegekregen
    nou Pip, geniet ervan he!
    ben nu al benieuwd naar je volgende bericht

    liefs,

    trudy

  • 18 April 2009 - 13:54

    Marijke:

    Hai Pipsie,
    Echt die 50-factor gebruiken hoor!! Bruin word je vanzelf. En nog maar één week weg en dan al zoveel beleefd. Leuk! Dikke kus Marijke

  • 19 April 2009 - 07:58

    Anne Meike:

    o wauw! klinkt super allemaal zeg :D en jeetje, heb je net geleerd hoe je moet autorijden kom je daar terecht ;) ik ben deze week in polen geweest en daar was het 'wet monday' dus emmers water over me heen gekregen! helaas was het daar niet zo warm als bij jou!
    xx

  • 19 April 2009 - 13:16

    Peter:

    Sawadeka pip,

    bedankt voor jouw bericht.
    gelukkig dat je goed bent aangekomen na zo'n lange reis!

    je moet er wat voor doen maar dan krijgt je ook wat terug, een hele leuke ervaring!

    en ook mooi dat een van jouw wensen in vervulling is gegaan...,

    op een olifant rijden!

    ik lees dat je inderdaad heel veel ziet en meemaakt in die korte periode.

    dat watergevecht was dan zeker wel een verademing in die warmte.

    nou pip, zo te lezen ga je een hele leuke tijd tegemoet.
    ik hoop het voor jou!

    we zien jouw volgende bericht weer met spanning tegemoet.

    veel plezier!!!

    gr. peter

    ps leuke foto's ook!


  • 19 April 2009 - 14:01

    Nelly:

    klinkt goehoehoed allemaal! wordt allemaal vast alleen nog maar leuker en leuker, ben benieuwd naar de verhalen die nog volgen, veel plezier pip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pipi

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 29430

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2015

Australië #3: Working Holiday

21 December 2012 - 21 Januari 2013

India

10 Juli 2012 - 20 December 2012

Studeren in Sydney

10 April 2009 - 30 Juli 2009

Thailand & Australie

17 Februari 2009 - 16 Maart 2009

Een maand door Europa

Landen bezocht: