Adios Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Adios Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Adios Barcelona

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

27 Februari 2009 | Spanje, Barcelona

Hola!

Toen ik woensdagochtend mijn hostels voor Avignon en Zurich ´nog even´ wilde boeken, bleek dat de eerste al vol was. Oh... Verder gezocht en geconstateerd dat er in beide steden een groot gebrek is aan betaalbare hostels. Toen eerst maar naar de mooie Kathedraal met museum gegaan, die nu wel open was, en op een terrasje een nieuw plan gemaakt. Toen weer met de trein terug naar Barcelona gegaan. We kwamen aan op ´Passeig de Gracia´:

tip voor iedereen die ooit naar Barcelona gaat; ga niet naar dat station!! Het is namelijk vreselijk groot en zeker met een grote rugzak op je rug en een kleine tas op je buik zijn al die trappen en gangen geen pretje. Je volgt gewoon de bordjes ´metro´, en ineens sta je buiten, dan moet je weer een andere ingang vinden omdat je nog met de metro moet en verdwaal je... Niet doen dus...;)

Na de metro op zoek naar ons nieuwe hostel. De buurt is een stuk minder leuk, en de vrouw achter de balie chagrijnig maar het hostel is super! Groot, nieuw, schoon, goeie douche (!!) en een grote internet/ontbijt/rondhang-ruimte. Ik heb toen nieuwe hostels gezocht, gevonden en geboekt, en na een wandeling door onze nieuwe buurt, zijn we gaan eten bij de buren; een restaurant met tl-verlichting, maar met lekker eten en heel aardig personeel.

Donderdag ochtend hebben we de wekker gezet (!!!!!!!) en zijn we naar de Sacrada Familia gegaan. Zoals al in mijn reisgids stond, is de kerk nog niet af; hij staat vol met steigers aan de binnen en buitenkant. De stukken die wel af zijn, zijn ook wel heel mooi en speciaal, maar ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht. Gelukkig waren we er wel vroeg, want toen we weggingen stond er een lange rij met Chinezen, Jappies en nog wat andere toeristen.
De metro genomen naar La Rambla en op een pleintje in die buurt op een terrasje in de zon heerlijke tapas gegeten. Daarna hebben we de metro genomen richting ´Parc Montjuic´. Een park op een ´berg´, waar ze naast de trap ook roltrappen hebben! (Toch wel slim, die Spanjaarden) Genoten van het prachtige uitzicht over de stad en het olympische stadion bezocht. Vervolgens ben ik met een kabelbaan verder de berg op gegaan naar een kasteel (Bungelen in een klein huisje aan een kabel boven heel veel leegte en een stuk lager de grond) en Duko naar andere Olympische plekjes. Terug in het hostel hebben we alweer onze netste kleren aangetrokken (Lees: mooiste gympen) en zijn we nu echt naar het casino gegaan. Er wordt van alles over dress-code gezegd op internet, daarover maakten wij ons wel een beetje zorgen, maar daar gekomen bleek het wel mee te vallen; het grootste gedeelte van de bezoekers liep gewoon op afgetrapte schoenen rond. Duko heeft Blackjack gespeeld en samen Roulette; nee, niks gewonnen, ja, wel verloren. Inmiddels wat beter ingeburgerd waren wij om 10 uur op zoek naar een plaats om nog wat te eten, maar ook al hoor je pas om half 9 aan tafel te gaan, om 10 uur bleek de keuken overal dicht. Maar een broodje ham is ook heerlijk.

Vanmorgen rustig opgestaan, kleren gewassen (jaja echt) en naar de ´Esglesia de Santa Maria del Mar´ gegaan; een mooie grote kerk waar iemand op het orgel begon te spelen toen wij binnenkwamen. (misschien wel speciaal voor ons....)
Omdat de tapas gisteren zo goed was bevallen, hebben we dat deze middag weer gedaan. Op een ander terrasje, dat wel. Ik heb de stukken Barcelona goed in me opgenomen, want vandaag is mijn laatste dag hier.

Morgenochtend rond half 8 moet ik het hostel verlaten om op tijd in de trein te zitten; de trein die mij (met een paar keer overstappen) naar Marseille gaat brengen. Daar blijf ik twee nachten en vervolgens ga ik naar Turijn, Milaan en Verona. (geen Zwitserland dus, zoals ik eerst van plan was)

Adios!

• 27 Februari 2009 - 16:53

JW:

Hoi Duko en Pipi,

Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Is het weer ook nog steeds OK? Morgenochtend al weer het einde van jullie samenzijn in Barca? Moet Duko zich nog een dagje alleen vermaken. Wordt dat weer casino Duuk? Terugwinnen bedoel ik? Piep, veel plezier in Marseille. Ben je daar wel voorzichtig? Marseille staat wat dat betreft niet zo goed bekend. Leuk dat je toch nog Italie doet!
    Gr. en dikke kus, JW

• 27 Februari 2009 - 20:27

Anny Feijen:

Ha Pipi, leuk om je europa reis te volgen, en wat leuk dat Duko even met je mee gereisd bent.Hoop dat je nog veel mooie plaatsen en plekken zult zien, en leuke mensen gaat ontmoeten. Blijf je volgen. Ga a.s woensdag met je mams naar Utrecht, lijkt me gezellig. Wens je een goede reis verder, geniet ervan. Doe voorzichtig, hoort nog van me, Liefs{tante}Anny

• 01 Maart 2009 - 08:24

Marijke:

Boonsjoer Pipsie!
    Fijn dat je weer gewoon frans kunt praten? En je zit ook wel heel dicht bij Venetië! Misschien ook leuk? Veel plezier en kus - Marijke