Fietsen door Barca - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Fietsen door Barca - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Fietsen door Barca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

24 Februari 2009 | Spanje, Tarragona

Hola!

Gisteren een beetje Nederland gevoel in Spanje! We hebben fietsen gehuurd! nu zeggen de locals heel trots dat er wel 70 km fietspad in de stad ligt.. maar wel op zo´n manier dat het fietspad ineens begint, en ook ineens ophoudt.. En als het ophoudt, fiets je dus maar op de stoep. (op de weg naast de auto´s is hier niet bepaald gebruikelijk; ook niet aan te raden trouwens!) Maar fietsen door Barcelona is erg leuk: Lekker met-zonder jas, naast de blauwe zee, in de zon (Ik ben zelfs een beetje verbrand! in februari!) De hele dag rondgereden en genoten! Om een uur of 6 de fietsen teruggebracht en nog wat rondgelopen. ´s Avonds onze ´nette´ kleren (die ik natuurlijk niet echt bij me heb) aangetrokken omdat we naar het casino wilden. Eerst wat gaan eten in een van de vele restaurantjes in de buurt. Daarna hebben we besloten toch maar niet te gaan, aangezien we stiekem een beetje moe waren. (het slaapt ook wel wat minder lekker in een poppenhuisformaat bed met muggen)
nog even wat gedronken in de Irish Pub en op tijd gaan slapen.

Het oorspronkelijke plan was om vandaag een auto te huren en vanaf Barcelona naar Tarragona, Valencia en terug naar Barcelona te rijden. Omdat het huren van een auto wat problematisch was, hebben we besloten dat toch maar niet te doen. We zijn rond de middag met de trein naar Tarragona gegaan (iets meer dan een uur) en hebben daar ons hotel opgezocht. Onze kamer heeft twee bedden, die per stuk even groot zijn als het bed dat we in Barcelona moesten delen, en de kamer is 2 keer zo groot als de kamer die ik in Parijs met 5 anderen deelde. Daar waren we wel blij mee dus! Tarragona is een ontzettend leuk stadje, rustig en maar een paar toeristen, aan de kust, met veel resten van de Romeinen. We hebben vandaag dus een rondje gemaakt langs als deze plaatsen. De kathedraal was helaas gesloten, dus dat gaan we morgenochtend nog een keer proberen.
Morgenmiddag gaan we weer terug naar Barcelona, naar een ander hostel.

Zaterdag gaat Duko weer naar huis, en ik naar de volgende stad; waarschijnlijk ga ik overnachten in Avignon en dan door naar Zurich.

Ik probeer jullie wat zon te sturen, want het is hier echt genieten!
xx Pipi

• 24 Februari 2009 - 16:42

Nelly:

oeh, klinkt weer super goed allemaal, pipi! Enne.. kom maar door met die zon;)

• 24 Februari 2009 - 17:29

Marleen:

piep

smeer je dan maar goed in met die zon als je al een beetje verbrand bent!
    (mischien ook handig voor duko!?!?!?)

• 24 Februari 2009 - 17:42

Daphne:

haha ik reken op die zon morgen he!!:P

• 24 Februari 2009 - 20:30

Kyra:

ik ben jaloers!!kom maar heel snel met die zon, hier is het helemaal niks..
    zeker in Maastricht was het vanochtend grijs..
    xx

• 24 Februari 2009 - 20:55

Karin:

Hoi Pipi en Duko,
    Wat heerlijk om al jullie belevenissen zo te kunnen volgen!
    Nog fijne dagen samen, geniet er van!
    Liefs, Karin

• 24 Februari 2009 - 21:20

JW:

Hoi Duko en Pipi,
    Super dat jullie het zo leuk hebben. En dan ook nog geweldig weer! Een beetje van dat mooie weer doorsturen naar hier is inderdaad geen overbodige luxe. Het zal de weersverwachting hier ook danig in de war brengen. Ik begrijp dat jullie Spanje-trip eigenlijk een voortzetting van jullie leven in Nederland is (althans voor Duko): een grote kamer, een groot bed, naar het casino,lekker eten, met de trein, fietsen en naar de Irish pub. Geniet ervan kinderen!!
    Gr. JW

• 26 Februari 2009 - 12:53

Jilly:

Hee pip!

nog wat gewonnen in het casino? Hebben jullie nog wat aan m'n cursus spaans gehad?

Liefs,

Jilly