Zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pipi Drijfhout - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pipi

22 Februari 2009 | Spanje, Barcelona

Bonjour.. Nee, Hola allemaal!

Niet langer vanuit Parijs, gisterochtend met de trein aangekomen op Estacio de Franca, Barcelona!

Vrijdag was mijn laatste dag in Parijs. Eerst mn spullen ingepakt en na een laatste rondje door Montmartre de metro genomen naar Musee Rodin; jaja, op het laatste moment toch nog maar een museum! Was leuk en mooi! Ik had bedacht dat ik daarna naar de Dome des Invalides (kerk met het graf van Napoleon) en St.-Louis-des-Invalides (kerk ernaast) wilde. Daar gekomen bleek dat de tweede kerk helemaal niet open was (ik kon in ieder geval geen ingang vinden) en je een kaartje moet kopen voor de eerste; dat dus maar gedaan. Mooie kerk met een veel te groot graf (4 meter lang, 2 breed, 5 hoog) in het midden. Na een rondleiding met zo'n leuk apparaatje over de binnenplaats gelopen, waar ik ineens de ingang van een museum over Charles de Gaulle vond. Volgens mij had ik daar geen kaartje voor, (misschien ook wel, je weet het nooit met die Fransen) maar aangezien de jongen bij de deur me niet tegenhield ben ik maar doorgelopen. Dat was een heel mooi museum met een leuke film, met een koptelefoon; Engels-talig!!
Uiteindelijk ben ik daar heel lang geweest, maar had nog net tijd voor mn laatste programmapunt; het Pantheon.
Op weg daarnaar toe kwam ik eerst de St. Severin en de Eclise Saint Etienne tegen, waar ik natuurlijk ook even naar binnen moest. Toen ik daarna bij het Pantheon kwam, was die alleen al dicht.. (om 6 uur dicht... belachelijk toch?) Inmiddels begon het dus al wat later te worden en heb ik de metro terug naar het hostel genomen. Mn spullen gepakt, gedag gezegd en op naar het treinstation. De trein stond er gelukkig ruim op tijd, zodat ik een half uur te vroeg in kon stappen en genoeg tijd had om mijn slaapstoel met allerlei knopjes uit te proberen:) Toen volgde een treinreis van 12 uur die eigenlijk wel meeviel. Nouja, het slaapt veel minder lekker dan een bed natuurlijk, maar het ging best snel. Geen erge snurkers deze keer,gelukkig. De volgende ochtend dus aangekomen in Barcelona: mooie trein, mooi en schoon treinstation, alleen even geen bordje met ´hallo je bent in Barcelona´ maar aangezien iedereen uitstapte heb ik dat ook maar gedaan. Ingechecked bij Sylvia's guest house. Een slaperige Sylvia (het was pas kwart voor 9); she no speak English, she from Barcelona. Daarom besloot ze maar in het Spaans tegen me te praten, waarop ik weer in het Engels reageerde dat ik er toch echt helemaal niks van begreep. (maar uiteindelijk is het gelukt). Na een beetje uitpakken en douchen naar buiten gegaan, WHOO! 20 graden in Barcelona!!!! Zomer! In de buurt rondgelopen en gewacht op bericht van Duko. Ik heb hem opgehaald van treinstation ´Passeig de Gracia´ met ongeveer 8 ingangen, waardoor elkaar vinden nogal ingewikkeld was, maar natuurlijk niet onmogelijk.
Die avond samen door de buurt, langs de zee rondgelopen en paella gegeten. Daarna (niet schrikken!) voetbal gekeken in een klein cafeetje. (ja echt!) Lekker geslapen in een bed dat voor Duko aan de korte kant was (zn voeten pasten helaas niet)
Vandaag hebben we het museum van FC Barcelona bezocht en zijn we naar La Rambla gegaan om oa een internetcafe te zoeken (wat niet eens makkelijk is!). Straks naar de Kathedraal van Barcelona en verder zien we nog wel!

Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat!

(Oh en jilly; Angeline is te lui om te lopen dus die heeft geen last van haar voeten, alleen een beetje van locals die haar (en mij) uitlachen. Maar we kunnen ermee leven;))

xx Pipi

  • 22 Februari 2009 - 14:18

    Peter :

    he pip,

    you're from barssselona!
    goed zeg!
    eindelijk van die fransen af!!!
    NEE, GRAPJE!

    dat is zeker wel een aangename verrassing, die 20 graden in spanje, lekker hoor!

    om over nederlanbd maar te zwijgen.

    je hebt al heel wat gezien zeg (en gelopen)! leuk!

    en ook leuk dan duko er is.

    doe duuk maar de groeten als je wilt en nog heel veel plezier beiden!

    nou pip, bedankt voor dit verslag en we zien de volgende wel weer verschijnen!

    plezierige vakantie verder!!!

    peter


  • 22 Februari 2009 - 16:36

    Marijke:

    Hai Pipsie en Duko,
    Die korte broek was dus toch niet overdreven?? Wat heerlijk. En jullie weten dat de paella geboren is in Valencia? Er bestaat ook een treinverbinding hoor en volgens mij is het daar nog warmer. Veel plezier en dikke kus van Marijke

  • 22 Februari 2009 - 18:49

    JW:

    Hoi Piep en Duuk,

    Ik begon je reisverhalen al een beetje te missen Piep, maar gelukkig was er vandaag weer een nieuwe!! Jammer dat jullie plan met de auto niet doorgaat, maar een alternatief is al bedacht heb ik van Duko begrepen.
    Heel veel plezier, en vergeet vooral de Spanjaarden niet te bedanken voor het feit dat zij de oorzaak zijn van onze 3 oktober!!
    Gr. JW

  • 22 Februari 2009 - 20:22

    Jilly:

    Ola!

    ¿Que tal? (geloofik..) het is al weer een tijd geleden dat ik spaans heb gehad, maar ik geloof dat het hoe gaat het met jou? betekent.

    Wacht eventjes hoor pip, ik ga even mn spaans-werkboek zoeken dan gooi ik er eventjes een cursus spaans doorheen.

    Oke hier komtie:

    Voor als je iets gaat kopen:
    ¿Me pone..? - Mag ik..?

    ¿Tiene..? - Heeft u..?

    ¿Cuánto es? - Hoeveel is het?

    ¿Cuánto cuesta/n?- Hoeveel kost het?

    Eso es todo - Dat is alles

    Tenga/Aquí tiene - Astublieft (als je iets geeft)

    Por Favor (als je iets vraagt, V uitspreken als B)

    De nada - geen dank

    Als je moet plassen:
    ¿Puedo ir al servicio? - mag ik naar het toilet?

    Als je iets niet begrijpt:
    ¿Qué significa..? - Wat betekent..?

    Als je teveel cocktails gedronken hebt en behoefte hebt aan een vitamineboost:

    ¿Donde esta la verdulería..? - Waar is de groenteboer?

    In het restaurant:
    ¿Me trae la carta, por favor? - mag ik de kaart astublieft?

    De primero - als voorgerecht..

    De Segundo - als hoofdgerecht..

    De postre - Als toetje..

    Para beber - om te drinken..

    para mí - voor mij..

    ¡Qué aproveche! - eetsmakelijk!

    Als je heel veel wilt vragen:

    ¿cómo? - hoe..?
    ¿de dónde? - waar vandaan?
    ¿Cuántos años? - hoe oud?
    ¿Cuándo? - wanneer?
    ¿dónde? - waar?
    ¿quién/es? - wie?
    ¿qué? - wat/welke?
    ¿Por qué? - waarom?

    De weg vragen:
    ¿Para ir a..? - Hoe kom je bij?

    ¿sabe usted..? - weet u?

    ¿Donde está..? - waar is?

    ¿Donde hay..? - waar is er?

    BV: Perdone, hay un restaurante por aquí? - Is er een restaurant in de buurt?

    ¡Veel succes!

    Un abrazo (liefs),

    Jilly


  • 22 Februari 2009 - 20:24

    Jilly:

    eehh... In barcelona spreken ze toch spaans he? Ja toch?

  • 23 Februari 2009 - 09:14

    Daphne:

    Heeej pipsert!

    Wat een heerlijk weer daar zeg! Hier is t koud en regent t....
    Ga je ook nog naar de zoo van barcelona (waar ze niet alleen roze maar ook rode flamingo's hebben:P)??
    Nou lekker genieten van het mooie weer he!;)
    xx daf

  • 23 Februari 2009 - 13:33

    Marleeen:

    pipi en duko,

    nog veel plezier!?!?!?!

    xxxmarleeen


  • 24 Februari 2009 - 16:31

    Linde:

    Heeee pip! Echt heel erg leuk in Barcelona. Ben super jaloers op je 20 graden.. Ik wil ook zomer! Ik ga je zeker volgen (:

    veel plezier nog!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Een maand door Europa

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terug in Leiden

13 Maart 2009

Nog onbegrijpelijker: Pools

09 Maart 2009

Nemluvim cesky

07 Maart 2009

Nattere voeten

05 Maart 2009

Natte voeten
Pipi

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 29449

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2015

Australië #3: Working Holiday

21 December 2012 - 21 Januari 2013

India

10 Juli 2012 - 20 December 2012

Studeren in Sydney

10 April 2009 - 30 Juli 2009

Thailand & Australie

17 Februari 2009 - 16 Maart 2009

Een maand door Europa

Landen bezocht: